joi, 22 decembrie 2011

Olympus Pen E-PL2

Dacă mai țineți minte, în altă postare, aici spuneam că vreau să-mi vănd camera foto pentru a trece la o clasă superioară de calitate dar și preț. Deși aveam de ales între Nikon D3100, Canon Eos 1100D, Panasonic GF2 și Olympus Pen E-Pl2, l-am ales pe acesta din urmă, toate fiind cu preț de maxim 400 Euro în Germania.
Pentru cine nu înțelege ce vreau să spun prin clasă superioară față de camerele compacte, poate în comparația de mai jos o să vi se pară mai clar ce vreau să spun.
Comparație între mărimile senzorilor-camere compacte și Olympus Pen

Așadar mărimea senzorului contează foarte mult la calitatea unei poze, captând mai multă lumină, iar clasa Micro Four Thirds este un joint-venture Olympus-Panasonic, ceilalți mari producători încercând să-și impună propriile standarde de lentile (Canon Ef/Ef-s, Nikon F, Pentax K, etc.)și senzori. Nu o să vă plictisesc cu un review foarte detaliat, pe care îl găsiți pe site-urile specializate foto, ci doar părerea mea despre PEN, pe care tocmai ce l-am primit astăzi dimineață.
Pentru cine vrea să vadă conținutul cutiei, mai jos e filmulețul cu despachetarea lui.


Camera ca și construcție mi se pare solidă și mai ușoara decât îmi închipuiam. Oricum, pentru mine greutatea a fost aproape la fel de importantă la alegerea PEN-ului ca și calitatea pozelor sau dimensiunile. Deși pe majoritatea site-urilor  Olympus Pen este în categoria D-Slr,  este de fapt o cameră Mirrorless, adică pur și simplu fără ansamblurile de oglinzi întâlnite la D-Slr-uri, oglinzi care le fac mai mari și mai grele. Sunt fan-ul lucrurilor simple care funcționează.

Comparație între D-Slr-sus și Mirrorless-jos


Deși camera pare solidă, obiectivul standard M.Zuiko 14-42mm mi se pare construit dintr-un plastic mai ieftin, fapt mai vizibil când acesta e extins la maxim, la fel mi s-a părut că și locașul acumulatorului nu fixează foarte bine.
Iată și principalele caracteristici ale camerei :
  • rezoluție de 12,3 Mp
  • senzor CMOS de 17,3x13mm
  • domeniu ISO între 200-6400
  • stabilizator de imagine în cameră și nu în obiectiv
  • număr puncte de focalizare 11
  • display de 3 inch și 460000 dots
  • viewfinder - doar opțional
  • viteză declanșare minimă / maximă 60 sec respectiv 1/4000sec
  • video la 720p cu sunet mono(opțional se pot atașa microfoane stereo)
  • greutate de 362 grame ( mai ușor decât multe compacte)
  • dimensiuni 114x72x42 mm
 Pentru cei care vor să achiziționeze această cameră din România, cel mai mic preț l-am găsit la eMAG.ro 1839Ron.
Asta a fost tot deocamdată, sper să revin cât de curând cu impresii noi pe care să vi le împărtășesc, după o utilizare mai îndelungă a camerei. Mai jos aveți și pozele făcute de mine.








0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...