duminică, 27 noiembrie 2011

Canon SX 210is - compact cu zoom

 

In sfarsit dupa multe cautari si multe review-uri citite , m-am hotarat la Canon SX210IS,
camera care se incadra in bugetul propus de 1000 RON.
Ca si cerinte principale aveam:
-      Zoom de cel putin 10x
-      Autofocus decent ca viteza si precizie
-      Filmare 720p cu sunet stereo
-      Marime si greutate decente
-      Autonomie acumulator ok
 
Pe lista mea au mai fost Panasonic FZ38-model scos din fabricatie si Sony HX-1 cu aceeasi soarta,
ambele modele fiind un pic mai “bulky” decat Sx210is-ul.
Ce mi-a placut la Sx210 pe langa cerintele care le-am avut deja este faptul ca ai control 100% manual si desi nu sunt “maestru” intr-ale fotografiei deja dial-ul este mai tot timpul in mod P-program sau AP-aperture priority.
Pentru doritori, camera am achizitionat-o de pe debo.ro aici la un pret mai bun decat omniprezentul eMAG.ro la o diferenta de peste 100RON (la data achizitiei). 



Ca impresii generale, camera focalizeaza decent in lumina normala dar si la indoor unde ajuta mult led-ul de autofocus. Camera are multe setari si moduri de fotografiere, pe care le puteti experimenta, dar din pacate, ca orice camera din categoria “compacte” din cauza marimii fizice a senzorului de imagine, nu va puteti aventura la un ISO mai mare de 400. Deci daca va asteptati sa faceti poze low-light aceasta nu e camera cea mai indicata...
 
La capitolul filmare m-a surprins placut viteza de focalizare in timpul zoom-ului si in general calitatea filmarii 720p cu sunet stereo. Din pacate sunetul din timpul zoom-ului este captat de microfoane, deci e indicat eventual un zoom in pasi si nu din wide in tele fara oprire.
Camera in general are setari si moduri de fotografiere user-friendly si consider ca e ok pentru un nivel de incepator fara foarte multe pretentii in fotografie dar si pentru cei care vor control manual.
In concluzie este o camera decenta, dar sfatul meu este sa luati in considerare camerele cu senzor C-MOS gen SX220 HS sau SX230HS, care are in plus si modul GPS pentru geo-tagging. In aceeasi clasa este si Panasonic TZ18/20 sau Nikon S9100 la fel dotate cu senzori C-MOS, dar si putin mai scumpe.
 
Alegerea va apartine...

Ce mi-a placut
          -design compact
          -zoom decent
          -moduri si setari manuale
Ce nu mi-a placut

          -pozitia butonului de ZOOM
          -calitatea pozelor in mod AUTO (e totusi o camera point and shoot...)
          -senzor CCD nu foarte sensibil in low light

 
p.s. intre timp m-am hotarat la un micro four/thirds, si vreau sa vand canon-ul....deci pentru doritori ma gasiti la contact...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...